Kan met MotorchekUP dan precies hetzelfde als met een olieanalyse uit een laboratorium? Nee, is het eenvoudige antwoord daarop. In een laboratorium kunnen allerlei zaken werkelijk heel precies gemeten worden. Werkelijke viscositeit (dikte) van de olie, maar ook zuurtegraad, exacte aanwezigheid van metalen uit de motor door slijtage. En als je het exacte type olie weet wat er in de motor zat en er niets anders werd bijgevuld, dan kan er gemeten worden in welke mate de z.g. ‘dopes’ er nog inzitten en werkzaam zijn. Nu kost een beetje laboratoriumtest al snel beduidend meer dan € 100,- .
Voor het geld van een laboratoriumtest kan je in de praktijk al snel 8 MotorcheckUP-tests doen.
In de gevallen waarbij een goede indicatie over de vervuiling van de olie, de mate van intreding van vocht (water & koelvloeistof), de verdunning door brandstof voldoende zijn om te weten of verversing noodzakelijk is of als eerste leidraad of er serieus iets mis is met een motor, dan voldoet MotorcheckUP perfect!
Sinds de kennismaking met MotorcheckUP, gebruikt Auto-Consult het met regelmaat op die momenten dat het bijdraagt in het stellen van een diagnose tot volle tevredenheid de testkaart.
De auto uit de contra-expertise had getuige de MotorchekUP-test olie in de motor welke niet zwaar vervuild was. De betreffende expert heeft tot op de dag van vandaag zijn testkaart dan ook nooit kunnen overleggen.